متخصص ارتودنسی در اصفهان

چه زمانی کودک من باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کند؟

چه زمانی کودک من باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کند؟

متخصص ارتودنسی در اصفهان

مدت زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

دندانپزشک شما می تواند به شما بگوید که چه زمانی باید از متخصص ارتودنسی ارزیابی کنید. انجمن ارتودنتیست های آمریکا و انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می کنند همه بچه ها تا سن ۷ سالگی از نظر ارتودنسی ارزیابی شوند. در این سن، متخصص ارتودنسی می تواند مشکلات ظریف رشد فک و دندان های در حال ظهور را تشخیص دهد. اکثر کودکان درمان فعال را بین ۹ تا ۱۴ سالگی شروع می کنند.

ارتودنتیست ها به شما توصیه می کنند تا زمانی که کودک شما هنوز در حال رشد است، مشکلات دندانی را اصلاح کنید. هنگامی که رشد آنها متوقف شود، درمان ممکن است طولانی تر شود و نیاز به کار گسترده تری داشته باشد.

دکتر مریم حاجی احمدی ، متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان ، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و عضو مرکز تحقیقات علوم دندانی دانشکده دندانپزشکی اصفهان می باشند. ایشان عضو انجمن دندانپزشکی کودکان ایران می باشند و همچنین متخصص در زمینه متخصص ارتودنسی در اصفهان می باشند که سابقه ی درخشانی را در خدمت به کودکان دلبندمان رقم زده اند.

کوچکترین کودکی که می تواند بریس بگیرد کدام است؟

سن مشخصی برای نیاز کودکان به ارتودنسی وجود ندارد. طرح درمان به نیازهای فردی بستگی دارد. به عنوان مثال، کودکانی که دارای شکاف کام هستند، قبل از رویش اولین دندان‌هایشان از دستگاه‌های ارتودنسی استفاده می‌کنند.

سایر کودکان ممکن است از شروع درمان در سن ۶ یا ۷ سالگی سود ببرند، حتی اگر تمام دندان های شیری خود را از دست نداده باشند. هدف از درمان زودهنگام جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر است. محیط بهتری برای رویش یا رشد دندان های دائمی ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید:
درمان خانگی دندان درد کودکان

اکثر کودکانی که نیاز به ارتودنسی زودهنگام دارند، همچنان به بریس یا کارهای اضافی بعداً برای تکمیل فرآیند همترازی دندان و فک نیاز دارند. اما اگر درمان ارتودنسی زودتر انجام شود، ممکن است میزان کار به میزان قابل توجهی کمتر شود. اطلاعات بیشتری در مورد گزینه های مختلف موجود برای صاف کردن دندان بدون بریس بیابید.

متخصص ارتودنسی در اصفهان2 scaled - چه زمانی کودک من باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کند؟
متخصص ارتودنسی در اصفهان

آیا بریس ها درد دارند؟

ممکن است کلمه “آسیب” خیلی قوی باشد. اما کودک شما ممکن است زمانی که بریس‌ها را برای اولین بار قرار می‌دهند، زمانی که تنظیم می‌شوند، یا زمانی که شما شروع به استفاده از یک وسیله جدید مانند کش لاستیکی یا روسری می‌کنید، ناراحتی داشته باشد.

هر گونه درد یا ناراحتی را می توان با مصرف استامینوفن (تیلنول) تسکین داد. همچنین، اگر سیم، براکت ها یا نوارها باعث تحریک دهان کودک شما شود، متخصص ارتودنسی می تواند موم مخصوصی برای پوشاندن نواحی تیز بریس ها تهیه کند.

آیا امکان حساسیت به بریس وجود دارد؟

آره. برخی افراد به برخی فلزات مانند نیکل حساسیت دارند. هنگامی که این اتفاق می افتد، می توان از مواد دیگری به جای آن استفاده کرد. افراد همچنین ممکن است به دستکش های لاتکسی که توسط متخصص ارتودنسی و دستیاران استفاده می شود حساسیت داشته باشند. اگر کودک شما حساسیت به لاتکس دارد، به دندانپزشک خود اطلاع دهید تا از دستکش های غیر لاتکس استفاده شود. متخصص ارتودنسی در اصفهان

بریس ها گاهی اوقات می توانند لثه های کودک را تحریک کنند و باعث تورم آن شوند. این یک واکنش آلرژیک نیست، اما والدین هنوز باید مراقب آن باشند.

پیشنهاد مطالعه: مراقبت از بریس های ارتودنسی

چه غذاهایی برای کودکانی که از بریس استفاده می کنند ممنوع است؟

بریس ها ظریف هستند. شکستن بخشی از دستگاه می تواند منجر به حرکت دندان ها در جهت اشتباه و درمان طولانی تر شود. هر چیزی که سفت، چسبناک یا جویدنی است نباید خورده شود، از جمله:

  1. یخ
  2. آجیل
  3. ذرت بو داده
  4. آبنبات
  5. آدامس
  6. آب نبات جویدنی، مانند کارامل
بیشتر بخوانید:
گلاب برای درمان دندان درد

کودک من چه مدت باید از بریس استفاده کند؟

طول درمان متفاوت است. این بستگی به مشکل، میزان همکاری کودک شما و رشد کودک شما دارد. به طور معمول، اکثر افراد از ۱۸ تا ۳۶ ماهگی از بریس استفاده می کنند.

متخصص ارتودنسی در اصفهان scaled - چه زمانی کودک من باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کند؟
متخصص ارتودنسی در اصفهان

چقدر کودک من نیاز به پوشیدن نگهدارنده دارد؟

در حالت ایده آل، کودک شما باید برای همیشه از نگهدارنده استفاده کند، حتی اگر فقط یک شب در هفته باشد. البته این ممکن است عملی نباشد. دندان ها مانند بقیه بدن هستند و بدن تغییر می کند. هنگامی که کودک شما استفاده از نگهدارنده را متوقف کرد، باید تغییرات جزئی در دندان‌ها انتظار داشت.

به طور متوسط هزینه بریس چقدر است؟

هزینه بسته به وسعت کاری که انجام می شود، نوع بریس های مورد استفاده و محل زندگی شما متفاوت است. اما باید انتظار داشته باشید که بین ۲۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار بپردازید.

اکثر متخصصین ارتودنسی طرح‌های پرداخت متفاوتی را ارائه می‌کنند و به شما امکان می‌دهند در طول درمان بدون پرداخت سود، پرداخت‌ها را انجام دهید. برخی ممکن است بیمه شوند.

از متخصص ارتودنسی خود در مورد تمام هزینه های درمان و برنامه های پرداختی که قبل از شروع درمان ارائه می دهد، بپرسید.

اگر فرزند شما می تواند از بریس ها بهره مند شود، اما شما نمی توانید آن را بپردازید، ممکن است راه های دیگری برای پوشش هزینه وجود داشته باشد، از جمله:

بیشتر بخوانید:
علت خونریزی لثه در کودکان

برنامه‌های کمک مالی: خانواده‌های کم‌درآمد می‌توانند برای برنامه Smiles Change Lives درخواست دهند. این امکان دسترسی به درمان ارتودنسی را برای کودکان بین سنین ۱۱ تا ۱۸ سال فراهم می کند. در صورت پذیرش، کودک می تواند بریس هایی را با قیمت ۲۵۰ تا ۵۰۰ دلار دریافت کند. برای پذیرش، باید شرایط درآمد خاصی را داشته باشید (به عنوان مثال، یک خانواده چهار نفره نمی تواند بیش از ۴۰۰۰۰ دلار در سال درآمد داشته باشد) و دندان های شما باید در حد متوسط تا شدید کج باشد.

دانشکده های دندانپزشکی: اگر در نزدیکی یک دانشکده دندانپزشکی با برنامه ارتودنسی زندگی می کنید، ممکن است بتوانید با هزینه کمتر از یک دانش آموز (با نظارت یک متخصص ارتودنسی با تجربه) درمان دریافت کنید. متخصص ارتودنسی در اصفهان

دندانپزشکان: برخی از دندانپزشکان عمومی درمان ارتودنسی را ارائه می دهند و ممکن است بتوانند نیازهای ارتودنسی شما را با نرخ کمتری برطرف کنند، زیرا آنها ارتودنتیست نیستند.

تصمیم گیری برای شروع درمان ارتودنسی ممکن است آسان نباشد، اما یک لبخند بهبود یافته می تواند تفاوت زیادی در ظاهر و عزت نفس ایجاد کند.

گزینه های بسیاری در دسترس است. هنگام انتخاب طرح درمانی، باید فاکتورهای زیادی از جمله نیازهای ارتودنسی، هزینه و اهداف اولیه درمان را در نظر بگیرید. دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی شما می تواند به شما در تصمیم گیری صحیح برای خود و فرزندتان کمک کند.

برای عضویت یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر مریم حاجی احمدی اینجا را کلیک کنید.

درصورت داشتن سوال یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس با متخصص دندانپزشك كودكان

شماره تماس: 09137891269
hNV

آمار بازدید

  • 24
  • 12
  • 42
  • 18
  • 336
  • 2,243
  • 32,645
  • 200,289
  • 118,828
  • تیر ۲۴, ۱۴۰۳

لینک های پرکاربرد

متخصص و دندانپزشک کودکان اصفهان، دکتر مریم حاجی احمدی

خانم دکتر مریم حاجی احمدی متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان در انجمن دندانپزشکی کودکان ایران شاخه اصفهان

خانم دکتر مریم حاجی احمدی متخصص دندانپزشک کودکان اصفهان در اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان

خانم دکتر مریم حاجی احمدی متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان در پزشک برتر

خانم دکتر مریم حاجی احمدی متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان در میهن پزشک

خانم دکتر مریم حاجی احمدی متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان در پزشک خوب

خانم دکتر مریم حاجی احمدی متخصص دندان پزشک کودکان اصفهان در دکتر یاب

خانم دکتر مریم حاجی احمدی متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان در بانک پزشکان

خانم دکتر مریم حاجی احمدی متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان در علم نت

خانم دکتر مریم حاجی احمدی متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان در اولین کیوسک

خانم دکتر مریم حاجی احمدی متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان در نت نوبت

خانم دکتر مریم حاجی احمدی متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان در نوبت دات آی آر

بهترین جراح فک و صورت اصفهان

متخصص ارتودنسی در اصفهان دکتر فاطمه تیموری

متخصص کودکان اصفهان دکتر نسرین السادات دوامی

دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان

فهرست
ثبت نوبت 09137891269