تمیز کردن دندان

یک تمیز کردن معمولی دندان چقدر باید طول بکشد؟

یک تمیز کردن معمولی دندان چقدر باید طول بکشد؟

تمیز کردن دندان

تمیز کردن حرفه ای دندان ها یک فرآیند بدون درد و ساده است و از طرق مختلف برای سلامت دهان و دندان شما مهم است. همچنین یک بازدید سریع است.

چرا دندان های خود را تمیز کنید؟

هر روز میلیون ها باکتری در دهان مردم وجود دارد. وقتی اجازه می دهید این باکتری ها باقی بمانند، ماده ای چسبناک و شفاف به نام پلاک ایجاد می کنند و تنها چند ساعت طول می کشد. اگر این پلاک را پاک نکنید، اسیدهای پلاک به سطح سخت مینای دندان شما حمله می‌کنند و این منجر به ایجاد یک حفره آسیب‌رسان می‌شود.

اگر اجازه دهید حفره از پایین دندان تا خط لثه شما رشد کند و با بافت نرم شما تماس پیدا کند، فوراً منجر به عفونت لثه می شود. به شدت توسط صنعت بهداشت توصیه می شود که دندان های خود را روزانه دو بار مسواک بزنید و حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید تا از تجمع پلاک جلوگیری کنید.

گاهی اوقات، دسترسی به نواحی صعب العبور دهان شما ممکن است دشوار باشد و بسته به نوع غذایی که مصرف کرده اید و کیفیت مسواک زدن شما، همچنان پلاک ایجاد می شود. به همین دلیل مهم است که دندان های خود را به طور حرفه ای تمیز کنید.

تمیز کردن دندان1 scaled - یک تمیز کردن معمولی دندان چقدر باید طول بکشد؟
تمیز کردن دندان

به طور معمول تمیز کردن دندان چه مدت باید طول بکشد؟

تمیز کردن روتین دندان نباید آنقدر طول بکشد – تقریباً ۳۰ دقیقه از ابتدا تا پایان. یک متخصص بهداشت دندان معمولاً کسی است که تمیز کردن را انجام می دهد، اما دندانپزشک قرار ملاقات را با یک معاینه جامع آغاز می کند.

بیشتر بخوانید:
آیا دندانپزشکی آرامبخش برای کودکان بی خطر است؟

این شامل بررسی علائم زیر است:

ایجاد پلاک التهاب مشکلات دیگر پس از پایان معاینه، متخصص بهداشت دندان با استفاده از جرم گیری پلاک را از بین می برد. هنگامی که آنها پلاک را از بین می برند، سپس از یک مسواک برقی برای پولیش و تمیز کردن دندان های شما با خمیردندان ساییده استفاده می کنند.

آنها کار را با نخ دندان کشیدن نهایی کامل می کنند و سپس خمیر دندان و پلاک های باقی مانده را از بین می برند. برخی از دندانپزشکان به شما توصیه می کنند پس از تمیز کردن، فلوراید تراپی را انجام دهید که می تواند ۵ تا ۱۰ دقیقه دیگر اضافه کند. متخصص بهداشت دندان از یک صفحه فلزی یا برس کوچک پر از فلوراید چسبنده استفاده می کند و ژل را اعمال می کند.

سپس اجازه می دهند یک دقیقه بماند. پس از اتمام درمان، حداقل به مدت ۳۰ دقیقه نباید چیزی بخورید یا بنوشید. برای تجزیه آن: در حالی که روش تمیز کردن می تواند از دندانپزشکی به دندانپزشک دیگر متفاوت باشد، معمولاً می توانید انتظار داشته باشید که مراحل مشابهی تا زمانی که تمیز کردن دندان بعدی خود را انجام دهید انجام شود.

یک معاینه اولیه

متخصص بهداشت یا دندانپزشک دندان ها و لثه های شما را معاینه می کند. آنها ممکن است در طول این بازرسی از آینه استفاده کنند تا تصویر واضحی از گوشه ها و برآمدگی های دهان شما به دست آورند.

آنها علائم مشکل مانند لثه ملتهب (لثه) و حفره های بالقوه را بررسی می کنند.

اشعه ایکس

در طی معاینات حرفه ای، دندانپزشک از دندان ها و دهان شما عکس اشعه ایکس می گیرد. این فرآیند سریع و ایمن به دندانپزشک امکان می دهد از مشکلات دهان و دندان مطلع شود، که حتی شامل موارد زیر است:

  • از دست دادن استخوان
  • پوسیدگی دندان
  • بیماری لثه
  • ناهنجاری های دهان
  • تومورها و کیست ها
  • حرکت دندان ها
بیشتر بخوانید:
چند ساعت بعد از جراحی دندان عقل غذا بخوریم؟

در طول تمیز کردن دندان/دندان، خدمات تشخیصی و پیشگیرانه را از دندانپزشک دریافت خواهید کرد.

بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان را از اینجا بشناسید.

best age for braces 1200x800 1 scaled - یک تمیز کردن معمولی دندان چقدر باید طول بکشد؟
تمیز کردن دندان

وقتی بریس دارید چطور؟

مانند هر چیزی که مربوط به بریس است، تمیز کردن ممکن است کمی بیشتر طول بکشد. با براکت‌ها و سیم‌هایی که در راه هستند، حرکت در اطراف یک رشته نخ یا مسواک برقی کار ساده‌ای نیست. وقتی از بریس استفاده می‌کنید، تمیز کردن کامل دندان‌هایتان مهم است و ارزش وقت اضافی را دارد.

در مورد تمیز کردن عمیق چطور؟

نظافت عمیق ممکن است بسیار بیشتر از تمیز کردن معمولی طول بکشد، بسته به اینکه تمیز کردن چقدر گسترده باشد. دهان شما برای اهداف تمیز کردن به ربع جدا می شود. اگر فقط یک ربع دارید که نیاز به توجه بیشتری دارد، ممکن است طول بکشد. با این حال، برای تمیز کردن کامل دهان، دندانپزشک به احتمال زیاد حداقل دو نوبت یک ساعته برای شما تعیین می کند. هر قرار ملاقات از همان فرآیند اصلی پیروی می کند.

در موارد خاص، ممکن است فقط به یک بی حس کننده موضعی نیاز داشته باشید. با این حال، برای موارد دیگر، ممکن است دندانپزشک بخواهد از  استفاده کند تا اطمینان حاصل شود که شما در طول تمیز کردن راحت هستید. پس از شروع کار بی حسی، دندانپزشک روش تمیز کردن عمیق را آغاز می کند. زمان لازم برای این کار می تواند متفاوت باشد، همچنین بسته به میزان کار مورد نیاز.

بیشتر بخوانید:
تکان دادن دندان های شل نوزاد: آنچه والدین باید بدانند؟

پس از اتمام تمیز کردن عمیق، دندانپزشک ممکن است با تزریق ژل آنتی بیوتیک پاکت پریودنتال تمیز را به پایان برساند تا باکتری های باقی مانده را در حالی که دندان شما روی ریشه می چسبد، از بین ببرد.

برای عضویت یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر مریم حاجی احمدی اینجا را کلیک کنید.

مزایای یک تمیز کردن دندان

پس از اتمام این عمل در مطب دندانپزشکی، دندان های شما بسیار سفیدتر به نظر می رسند و احساس صاف و شادابی خواهند داشت. پس از برداشتن پلاک، تنفس شما بهبود می یابد. در حالی که این یک مزیت کوتاه مدت عالی است، اما هدف واقعی در اینجا حفظ سلامت دهان و دندان و همچنین پیشگیری از بیماری پریودنتال است. انجام عادات خوب دهان و دندان در خانه بسیار ساده تر است، دو بار در سال به دندانپزشک مراجعه کنید و در مراقبت از دهان خود فعال باشید.

برای تمیز کردن دندان خود امروز یک قرار ملاقات در مطب دکتر مریم حاجی احمدی تعیین کنید.

فرقی نمی‌کند به تمیز کردن ساده دندان، پروتز جزئی یا کامل یا پر کردن نیاز داشته باشید، تیم دندانپزشکی با تجربه و واجد شرایط ما در اینجا هستند تا به نیازهای دهان و دندان شما رسیدگی کنند. تیم دندانپزشکی ما در مورد جدیدترین پیشرفت های دندانپزشکی مدرن آموزش دیده است که ما با لمس ملایم آن را مدیریت می کنیم.

ما بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان از خدمات دندانپزشکی از زیبایی تا دندانپزشکی پیشگیرانه تا کارهای ترمیمی را ارائه می دهیم. ما همچنین خدمات سرگرم کننده و دوستانه دندانپزشکی کودکان را برای حفظ سلامت دندان ها و دهان کودک شما نیز ارائه می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس با متخصص دندانپزشك كودكان

شماره تماس: 09137891269
hNV

آمار بازدید

  • 9
  • 5
  • 60
  • 28
  • 538
  • 2,527
  • 26,593
  • 206,597
  • 120,493
  • مهر ۲۹, ۱۴۰۳

لینک های پرکاربرد

متخصص و دندانپزشک کودکان اصفهان، دکتر مریم حاجی احمدی

خانم دکتر مریم حاجی احمدی متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان در انجمن دندانپزشکی کودکان ایران شاخه اصفهان

خانم دکتر مریم حاجی احمدی متخصص دندانپزشک کودکان اصفهان در اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان

خانم دکتر مریم حاجی احمدی متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان در پزشک برتر

خانم دکتر مریم حاجی احمدی متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان در میهن پزشک

خانم دکتر مریم حاجی احمدی متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان در پزشک خوب

خانم دکتر مریم حاجی احمدی متخصص دندان پزشک کودکان اصفهان در دکتر یاب

خانم دکتر مریم حاجی احمدی متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان در بانک پزشکان

خانم دکتر مریم حاجی احمدی متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان در علم نت

خانم دکتر مریم حاجی احمدی متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان در اولین کیوسک

خانم دکتر مریم حاجی احمدی متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان در نت نوبت

خانم دکتر مریم حاجی احمدی متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان در نوبت دات آی آر

بهترین جراح فک و صورت اصفهان

متخصص ارتودنسی در اصفهان دکتر فاطمه تیموری

متخصص کودکان اصفهان دکتر نسرین السادات دوامی

دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان

فهرست
ثبت نوبت 09137891269