دکتر مریم حاجی احمدی | بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان | متخصص دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی اصفهان

بعد از کشیدن دندان کودک چه اتفاقی می افتد؟

بعد از کشیدن دندان کودک | دکتر مریم حاجی احمدی | متخصص دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی اصفهان

کشیدن دندان خدمات ترمیمی اشعه ایکس دندان وقتی صحبت از کشیدن دندان کودکان به میان می‌آید، غیرمعمول نیست که والدین به اندازه فرزندان خود عصبی باشند! هیچ‌کس نمی‌خواهد بچه‌های کوچک خود را در حال درد ببیند، اما خبر خوب این است که کشیدن دندان ملایم، ایمن و سریع است – و با کمک بی‌حسی موضعی و اکسید نیتروژن، آن‌قدرها هم ناراحت کننده نیستند.

ما همیشه سعی می کنیم تا حد امکان دندان طبیعی را نجات دهیم، اما برخی مواقع وجود دارد که دندان آنقدر پوسیده یا آسیب دیده است که به سادگی هیچ راه حلی جز برداشتن آن وجود ندارد. استخراج به ما این امکان را می دهد که با از بین بردن منبع درد و عفونت، سلامتی را به دهان بازگردانیم.

آنچه در طول کشیدن دندان اتفاق می افتد همانطور که ممکن است تصور کنید، کشیدن دندان شیری (شیری) آسان تر از کشیدن دندان ثانویه (بزرگسالان) است زیرا دندان های ثانویه ریشه های بلندتری دارند که آنها را در جای خود نگه می دارد. گفتنی است، روند هر دو تقریباً یکسان است.

بیشتر بخوانید:
چه کسانی آرامبخش اطفال دریافت می کنند؟

از بی حسی موضعی برای بی حس کردن دندان و ناحیه اطراف آن استفاده می شود. اغلب، کودکان برای عبور از استخراج به اکسید نیتروژن نیاز دارند و این کاملاً قابل درک است – اکسید نیتروژن یا گاز خنده به سرعت عمل می کند و از بین می رود و بسیار بی خطر است.

ابزار مخصوصی به نام آسانسور دندان را از فک شل می کند، سپس با انبر با دقت آن را خارج می کند. کودک شما کمی کشش و حرکت را احساس می کند، اما احساس درد نمی کند.

بعد از کشیدن دندان کودک scaled - بعد از کشیدن دندان کودک چه اتفاقی می افتد؟

جایگزینی دندان کشیده شده

بعد از کشیدن دندان کودک چه اتفاقی می افتد؟ خوب، این بستگی دارد.

اول اینکه آیا دندان کشیده شده یک دندان بزرگسال بوده است؟ اگر چنین است، یک بریج برای اطمینان از اینکه کودک شما می‌تواند درست غذا بخورد و صحبت کند و دندان‌های مجاور به فضای تازه موجود نمی‌چرخد، مورد نیاز است. پس از رسیدن به سن بلوغ، ممکن است تصمیم بگیرند که بریج را با ایمپلنت دندان جایگزین کنند.

عصب کشی دندان کودک!؟

اگر دندان مورد نظر یک دندان شیری بود، ممکن است یک نگهدارنده فضایی را در محل باز قرار دهیم تا مطمئن شویم که در زمان فرا رسیدن زمان، فضایی برای رویش دندان بزرگسال وجود دارد. استثنا در این مورد زمانی است که کودک شما بسیار نزدیک به سنی است که دندان به طور طبیعی افتاده است –  بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان – اگر بدانیم که دندان بالغ به زودی رویش می‌دهد، ممکن است آن را جایگزین نکنیم.

سوالات متداول در مورد کشیدن دندان

آیا کشیدن دندان شیری درد دارد؟

کودک شما احتمالاً به دلیل احساس کشش در حین کشیدن فشار وارد می کند، اما باید درد کمی داشته باشد.

چه مدت طول می کشد تا کشیدن دندان شیری بهبود یابد؟

کشیدن دندان شیری تنها به یک یا دو روز برای بهبود نیاز دارد زیرا ریشه دندان های شیری بسیار کوتاه است.

آیا کشیدن دندان شیری ضروری است؟

اگر دندان کودک شما به شدت پوسیده یا آسیب دیده است و نمی توان آن را با درمان های ترمیمی مانند روکش یا پرکردن ترمیم کرد، باید کشیده شود. گذاشتن آن در جای خود می تواند باعث دندان درد دردناک شود و باعث گسترش عفونت به بافت ها و دندان های اطراف شود.

رفع مشکلات دندان کودکان با ارتودنسی
بعد از کشیدن دندان کودک1 scaled - بعد از کشیدن دندان کودک چه اتفاقی می افتد؟

آیا کودک بعد از کشیدن دندان می تواند به مدرسه برود؟

بله، کودکان می توانند پس از کشیدن دندان به مدرسه بروند، به خصوص اگر دندان شیری باشد. توصیه می کنیم چند ساعت مراقب آنها باشید زیرا ناحیه بی حس می شود و می خواهیم از احتمال گاز گرفتن تصادفی لب های فرزندتان جلوگیری کنیم. به احتمال زیاد پس از کشیدن دندان بزرگسال، ناراحتی بیشتری پس از عمل وجود خواهد داشت و شاید بهتر باشد کودک خود را برای بقیه روز در خانه نگه دارید.

متخصص دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی اصفهان با یک کلیک بشناسید.

بچه ها بعد از کشیدن دندان چه بخورند؟

به مدت یک روز پس از کشیدن دندان از غذاهای نرم استفاده کنید. سس سیب، سوپ، پوره سیب زمینی، ماست و تخم مرغ همزده گزینه های عالی هستند.

لطفاً همین امروز با دندانپزشک کودکان اصفهان ما تماس بگیرید.

برای عضویت یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر مریم حاجی احمدی کلیک کنید.